Wikiternative
The Alternative Source

Post info:

The New York Times

The New York Times (NYT) is een Amerikaanse dagelijkse krant, opgericht en voortdurend gepubliceerd in New York sinds 18 september 1851, door de New York Times Company. Het heeft gewonnen 114 Pulitzer Prizes, meer dan enig ander nieuws organisatie.

Gedrukte versie van het papier heeft de grootste oplage van alle grootstedelijke krant in de Verenigde Staten, en de tweede grootste oplage overall, achter The Wall Street Journal. Het is gerangschikt 39e in de wereld door het verkeer. Naar aanleiding van trends in de sector, heeft zijn weekdag oplage gedaald tot minder dan een miljoen dagelijks sinds 1990 bijnaam jarenlang als “The Gray Lady”, The New York Times is lang binnen de industrie beschouwd als een nationale ” krant van het record “. Het is eigendom van The Times Company. New York Arthur Ochs Sulzberger, Jr., (wiens familie (Ochs-Sulzberger) heeft de papieren gecontroleerd voor vijf generaties, sinds 1896), is zowel de uitgever van de krant en voorzitter van het bedrijf. De internationale versie, voorheen de International Herald Tribune, heet nu het International New York Times.

Het papier motto, “Al het nieuws Dat is Fit to Print”, verschijnt in de linker bovenhoek van de voorpagina. Sinds het midden van de jaren 1970, is het sterk uitgebreid zijn lay-out en de organisatie, het toevoegen van speciale wekelijkse secties over verschillende onderwerpen als aanvulling op de reguliere nieuws, editorials, sport en features. Onlangs is georganiseerd in secties: Nieuws, Editorials / meningen-Columns / Op-Ed, New York (metropolitan), Business, Sport van The Times, Kunst, Wetenschap, Styles, Thuis, en andere functies. Op zondag wordt aangevuld met delen van de Week in Review, The New York Times Book Review, The New York Times Magazine en recent T: The New York Times Style Magazine. The New York Times bleef bij de broadsheet volledige pagina set-up (als sommige anderen hebben veranderd in een tabloid lay-out) en een acht-kolom formaat voor een aantal jaren na de meeste kranten overgeschakeld naar zes, en was een van de laatste kranten te nemen kleur fotografie, vooral op de voorpagina.

Inhoud

  • 1 Geschiedenis
    • 1.1 Headquarters gebouw
    • 1,2 New York Times v. Sullivan
    • 1.3 Het Pentagon Papers
    • 1.4 Discriminatie op de arbeidsmarkt
    • 1.5 Einde van tenure track
  • 2 Eigendom
    • 2.1 Carlos Slim leningen en investeringen
    • 2.2 Dual-klasse aandelen
  • 3 Content
    • 3.1 Secties
    • 3.2 Style
    • 3.3 Reputatie en awards
    • Aanwezigheid 3.4 Web
    • 3,5 Mobile aanwezigheid
    • 3.6 Moskou
    • 3.7 Reporter middelen
  • 4 Onderbrekingen
  • 5 Dekking kwesties
    • 5.1 politieke gezindheid algehele
      • 5.1.1 oorlog in Irak
      • 5.1.2 Israëlisch-Palestijns conflict
      • 5.1.3 Balkan en anti-Servische vooringenomenheid
      • 5.1.4 Tweede Wereldoorlog
  • 6 Ethiek incidenten
    • 6.1 Het niet melden hongersnood in Oekraïne
    • 6.2 Fashion nieuwsartikelen bevorderen adverteerders
    • 6.3 Plagiaat
    • 6.4 Duke University lacrosse case
    • 6.5 Quotes uit de context
    • 6.6 Vertraagde publicatie van 2005 NSA warrantless surveillance verhaal
  • 7 Zie ook
  • 8 Verwijzingen
    • 8.1 Notes
    • 8.2 Verder lezen
  • 9 Externe verbindingen

Geschiedenis

Eerst gepubliceerd kwestie van New York Daily Times, op 18 september 1851.

The New York Times werd opgericht als de Daily Times New-York op 18 september 1851 door journalist en politicus Henry Jarvis Raymond , (1820-1869), toen een Whig partij -lid en later tweede voorzitter van de onlangs georganiseerde Republikeinse Partij Nationaal Comité en voormalig bankier George Jones. Verkocht voor een cent (gelijk aan 28 ¢ vandaag), de eerste editie geprobeerd om verschillende speculaties over het doel en posities die de release voorafgegaan pakken:

Wij zullen Conservatief, in alle gevallen waarin we denken Conservatisme van essentieel belang voor het publiek goed; en we zullen Radical in alles wat kan lijken ons radicale behandeling en radicale hervorming nodig. Wij geloven niet dat alles in de maatschappij is ofwel precies goed of precies verkeerd, wat is goed dat we willen behouden en te verbeteren; wat is kwaad uit te roeien, of hervormingen.

De krant verkorte zijn naam in The New York Times in 1857. Het liet de koppelteken in de naam van de stad in de jaren 1890. Op 21 april 1861, The New York Times is afgeweken van haar oorspronkelijke maandag-zaterdag uitgeverij schema en samengevoegd andere grote dagbladen in het toevoegen van een zondag editie dagelijks dekking van het bieden Burgeroorlog. Eén van de eerste openbare controverse was betrokken bij was Mortara affaire, het onderwerp van twintig redactionele het alleen gepubliceerd.

Het hoofdkantoor van The New York Times werd aangevallen tijdens de New York Draft Riots aangewakkerd door het begin van de militaire dienstplicht voor de Noordelijke Leger van de Unie nu ingesteld in het midden van de Burgeroorlog op 13 juli 1863. Bij “Newspaper Row”, over van het stadhuis, Henry Raymond, eigenaar en redacteur van The New York Times, afgewend de relschoppers met ” Gatling “(vroege machine, snelle-vuren) geweren, waarvan hij zelf bemand. De menigte nu omgeleid, maar vielen het hoofdkwartier van de afschaffing van de doodstraf uitgever Horace Greeley’s New York Tribune tot gedwongen te vluchten door de Brooklyn City Police, die het had overgestoken East River aan de Manhattan autoriteiten te helpen.

De Times Square Building , The New York Times ‘uitgeverij hoofdkantoor, 1913-2007

De invloed van de krant groeide in 1870-1871 toen het een reeks onthullingen op gepubliceerde William Magear (“Boss”) Tweed , de leider van de stad de Democratische Partij-volksmond bekend als ” Tammany Hall “(uit de vroege 19e eeuw vergadering hoofdkantoor) – die heeft geleid tot het einde van de “Tweed Ring” dominantie van het stadhuis van New York. In de jaren 1880, The New York Times overgegaan geleidelijk uit redactioneel ondersteunen Republikeinse Partij kandidaten om steeds meer politiek onafhankelijk en analytisch; in 1884, het papier ondersteund Democraat Grover Cleveland (voormalig burgemeester van Buffalo en de gouverneur van de staat New York ) in zijn eerste presidentiële campagne . Hoewel deze beweging kostte The New York Times ‘lezers onder zijn meer conservatieve, business-georiënteerd, upper-class lezers, het papier uiteindelijk herwonnen de meeste van haar verloren terrein binnen een paar jaar en langzaam verwierf een reputatie voor evenwichtigheid en accurate moderne rapportage, met name door de jaren 1890 onder de nieuwe later eigenaar / uitgever filosofieën, Adolph Ochs van Chattanooga, Tennessee. The New York Times werd overgenomen door Adolph Ochs, de uitgever van de Chattanooga Times, in 1896. Het volgende jaar, hij bedacht de slogan van de krant, “Al het nieuws dat is Fit To Print”, die sindsdien is gedrukt in een doos in de rechterbovenhoek van de voorpagina; Dit was een jab bij concurrerende kranten zoals Joseph Pulitzer ’s New York World en William Randolph Hearst ’s New York Journal die nu bekend waren voor een lugubere, sensatie en vaak onnauwkeurig rapporteren van feiten en meningen bekend bij het einde van de eeuw als ” geel journalistiek “. Onder Ochs begeleiding, de voortzetting en uitbreiding van de Henry Raymond traditie (die uit de tijd van James Gordon Bennett van de New York Herald , die Pulitzer en Hearst’s aankomst in New York dateert van vóór), The New York Times bereikt internationale scope, circulatie, en reputatie. In 1904, The New York Times kreeg de eerste on-the-spot draadloze telegrafie transmissie uit een zeeslag, een verslag van de vernietiging van de Russische Keizerlijke Marine ’s Baltische Vloot aan de Slag van Port Arthur in de Straat van Tsushima van de oostelijke kust van Korea in de Gele Zee in de westelijke Stille Oceaan na slechts varen over de hele wereld van Europa uit de pers-boot Haimun tijdens de Russisch-Japanse oorlog (een van de belangrijkste en-geschiedenis veranderen zeeslagen in de geschiedenis). In 1910, het eerste lucht aflevering van The New York Times naar Philadelphia begon. The New York Times ‘de eerste trans-Atlantische levering door de lucht naar Londen gebeurde in 1919 door luchtschip. In 1920, een “04:00 Airplane Edition” werd gestuurd met het vliegtuig naar Chicago dus het zou kunnen zijn in de handen van de Republikeinse conventie afgevaardigden per avond.

De voorpagina van The New York Times op 29 juli 1914 aankondigen Oostenrijk-Hongarije verklaring van ’s oorlog tegen Servië

In de jaren 1940, het papier breidde zijn breedte en bereik. Het kruiswoordraadsel begon regelmatig verschijnen in 1942, en de sectie mode in 1946. De New York Times begon een internationale editie in 1946. De internationale editie gestopt publiceren in 1967, toen The New York Times toegetreden tot de eigenaren van de New York Herald Tribune en The Washington Post naar het publiceren van International Herald Tribune in Parijs. Het papier kocht een klassieke radiostation ( WQXR ) in 1946. In aanvulling op het bezit van WQXR, de krant ook voorheen eigendom zijn AM zus, WQEW (1560 AM). De klassieke muziek radio-formaat werd simulcast op beide frequenties tot in de vroege jaren 1990, toen de big-band en normen muziekformaat van WNEW-AM (nu WBBR ) verplaatst van 1130 uur tot 1560. De AM zender zijn oproep brieven veranderd van WQXR tot WQEW. Aan het begin van de 21e eeuw, The New York Times werd leasing WQEW aan ABC Radio voor zijn Radio Disney -formaat, die nog steeds op 1560 AM. Disney werd de eigenaar van WQEW in 2007. Op 14 juli 2009 werd aangekondigd dat WQXR was om worden verkocht aan WNYC , die op 8 oktober 2009, verhuisde het station naar 105.9 FM en begon naar het station te bedienen als een niet-commercieel.

The New York Times newsroom, 1942

Een toespraak in de newsroom na de aankondiging van de Pulitzer Prize winnaars 2009

De New York Times is de derde in de nationale circulatie, na USA Today en The Wall Street Journal. De krant is eigendom van The New York Times Company, waar afstammelingen van Adolph Ochs, voornamelijk de familie Sulzberger, onderhouden een dominante rol. In 2009, artikel oplage daalde met 7,3 procent tot ongeveer 928.000; dit is de eerste keer sinds de jaren 1980 dat het onder een miljoen is gedaald. Met ingang van 26 december 2010 het papier meldde een oplage van 906.100 exemplaren op weekdagen en 1.356.800 kopieën op zondag. In de New York grootstedelijk gebied, het papier kost $ 2,50 van maandag tot zaterdag en $ 5 op zondag. De New York Times heeft 114 Pulitzer Prizes, won meer dan elke andere krant.

In 2009, de krant begon met de productie van de lokale inserts in de regio’s buiten de regio New York. Begin 16 oktober 2009, een twee-pagina “Bay Area” insert werd toegevoegd aan kopieën van de Noord-Californië editie op vrijdag en zondag. De krant begon de productie van een soortgelijke vrijdag en zondag insert aan de Chicago editie op 20 november 2009. De inserts bestaan van lokaal nieuws, politiek, sport en cultuur stukken, meestal ondersteund door lokale advertenties.

In aanvulling op de New York City het hoofdkantoor, de krant heeft 10 nieuws bureaus in de regio New York, 11 nationale nieuws bureaus en 26 buitenlands nieuws bureaus. The New York Times verlaagde haar pagina breedte tot 12 inch (300 mm) van 13,5 inch (340 mm) op 6 augustus 2007, de vaststelling van de breedte die is uitgegroeid tot de Amerikaanse krant industrie-standaard.

Vanwege de gestaag dalende verkoop toegeschreven aan de opkomst van online alternatieve media en social media, heeft de krant al door een inkrimping voor meerdere jaren, het aanbieden van buyouts aan werknemers en snijden kosten, gemeen met een algemene trend onder druk nieuws media.

Hoofdkantoor

De krant’s eerste gebouw bevond zich op 113 Nassau Straat in New York City. In 1854 verhuisde het naar 138 Nassau Street, en in 1858, verhuisde het naar 41 Park Row, waardoor het de eerste krant in New York City is gevestigd in een gebouw dat speciaal gebouwd voor het gebruik ervan.

Het papier verhuisde het hoofdkantoor naar de Times Tower, gelegen op 1475 Broadway in 1904, in een gebied genaamd Longacre Square, dat later werd omgedoopt Times Square in ere van de krant. De top van het gebouw – nu bekend als One Times Square – is de site van de New Year’s Eve traditie van het verlagen van een verlichte bal , dat werd gestart door het papier. Het gebouw is ook opmerkelijk voor zijn elektronische news ticker – in de volksmond bekend als “The Zipper” – waar de krantenkoppen kroop rond de buitenkant van het gebouw. Het is nog steeds in gebruik, maar wordt nu beheerd door de Reuters persbureau. Na negen jaar in de Times Square toren, de krant had een bijlage gebouwd op 229 West 43rd Street. Na een aantal uitbreidingen, de 43e Street gebouw werd hoofdkwartier van de krant in 1960 en de Times Tower op Broadway werd verkocht het volgende jaar. Het diende als belangrijkste drukkerij van de krant tot 1997, toen de krant opende een drukkerij state-of-the-art in het College Point deel van de wijk Queens.

Een decennium later, The New York Times verhuisde haar newsroom en bedrijven hoofdkwartier van West 43rd Street naar een glimmende nieuwe toren op 620 Eighth Avenue tussen West 40e en 41e Streets, in Manhattan – direct tegenover Eighth Avenue van de Port Authority Bus Terminal . Het nieuwe hoofdkantoor van de krant, officieel bekend als The New York Times Building, maar officieus heet de nieuwe “Times Tower” door veel New Yorkers, is een wolkenkrabber ontworpen door Renzo Piano.

New York Times v. Sullivan

Hoofd artikel: New York Times Co. v Sullivan

De betrokkenheid van de krant in een 1964 smaad geval geholpen om een van de belangrijkste Verenigde Staten Supreme Court beslissingen ter ondersteuning van de vrijheid van de pers , New York Times Co v. Sullivan. In het, de Verenigde Staten Supreme Court vestigde de ” werkelijke malice “standaard voor de persberichten over de openbare ambtenaren of publieke figuren te worden beschouwd lasterlijk of lasterlijk. De boosheid standaard vereist de eiser in een smaad of laster geval bewijzen dat de uitgever van de verklaring wist de verklaring vals was of handelde in roekeloze veronachtzaming van de waarheid of onwaarheid. Vanwege de hoge bewijslast op de eiser, en moeilijkheden bij het bewijzen wat er in iemands hoofd, dergelijke gevallen door publieke figuren zelden slagen.

Het Pentagon Papers

Hoofd artikel: Pentagon Papers

In 1971, het Pentagon Papers, een geheime Amerikaanse ministerie van Defensie geschiedenis van de politieke en militaire betrokkenheid van de Verenigde Staten in de oorlog in Vietnam 1945-1967, kregen (“gelekt”) om Neil Sheehan van The New York Times van voormalig State Department officiële Daniel Ellsberg, met zijn vriend Anthony Russo assisteren bij ze te kopiëren. The New York Times begon de publicatie van fragmenten als een serie artikelen op 13 juni Controverse en rechtszaken volgden. De papieren bleek, onder andere, dat de overheid doelbewust had uitgebreid zijn rol in de oorlog door het uitvoeren van luchtaanvallen boven Laos, overvallen langs de kust van Noord-Vietnam en offensieve acties van Amerikaanse mariniers goed voor het publiek werd verteld over de acties , dit alles terwijl president Lyndon B. Johnson had beloofd niet om de oorlog uit te breiden. Het document verhoogde het gebrek aan geloofwaardigheid van de Amerikaanse regering, en pijn inspanningen van de regering-Nixon aan de gang zijnde oorlog te vechten.

Bij The New York Times begon de publicatie van haar serie, President Richard Nixon werd verbolgen. Zijn woorden naar National Security Advisor Henry Kissinger opgenomen “Mensen hebben gotta om de fakkel worden gezet voor dit soort dingen” en “Laten we de zoon-van-een-teef in de gevangenis. ‘ Na het niet te krijgen The New York Times te publiceren stoppen, procureur-generaal John Mitchell en president Nixon verkregen van een federale rechtbank bevel dat The New York Times te staken publicatie van fragmenten. De krant in beroep en de zaak begon te werken via de rechtbank. Op 18 juni 1971, The Washington Post begonnen met de publicatie van haar eigen serie. Ben Bagdikian , een Post-editor, had delen van de papieren van Ellsberg verkregen. Die dag de Post kreeg een telefoontje van de Assistant Attorney General, William Rehnquist , hen te vragen om publicatie te stoppen. Wanneer het bericht geweigerd, de Amerikaanse ministerie van Justitie gevraagd een ander bevel. De US District Court rechter weigerde, en de overheid in beroep. Op 26 juni 1971 werd de US Supreme Court overeengekomen om beide zaken te nemen, samen te voegen in de New York Times Co. v. United States 403 US 713. Op 30 juni 1971 oordeelde de Hoge Raad in een 6-3 beslissing die de bevelen waren ongrondwettelijk voorafgaande beperkingen en dat de regering niet had voldaan aan de bewijslast nodig. De rechters schreef negen afzonderlijke adviezen, oneens over belangrijke inhoudelijke vraagstukken. Hoewel het over het algemeen werd gezien als een overwinning voor degenen die beweren dat de Eerste Amendement verankerd een absoluut recht op vrije meningsuiting, velen vonden het een lauwe overwinning, bieden weinig bescherming voor toekomstige uitgevers wanneer vorderingen van de nationale veiligheid op het spel stonden.

Discriminatie op de arbeidsmarkt

Discriminerende praktijken beperken vrouwen in redactionele posities maakten deel uit van de geschiedenis, correleren met effecten op de journalistiek gepubliceerd op het moment. De krant van de eerste algemene vrouw reporter was Jane Grant, die haar ervaring daarna beschreven. Ze schreef: “In het begin was ik niet in rekening gebracht aan het feit dat een vrouw was ingehuurd onthullen”. Andere reporters bijnaam haar Pluis en ze werd onderworpen aan aanzienlijke ontgroening. Door haar geslacht, promoties waren uit de vraag, volgens de toenmalige hoofdredacteur. Ze was er voor vijftien jaar, onderbroken door de Tweede Wereldoorlog I.

In 1935, Anne McCormick schreef Arthur Hays Sulzberger , “Ik hoop dat je niet verwacht dat ik om terug te keren naar ‘woman’s-point-of-view’ stuff.” Later, interviewde ze belangrijke politieke leiders en lijkt te hebben gehad gemakkelijker toegang dan haar collega’s deden. Zelfs degenen die haar getuige in actie waren niet in staat om uit te leggen hoe ze kreeg de interviews deed ze. Clifton Daniël zei: “[Na de Tweede Wereldoorlog,] Ik ben er zeker van Adenauer belde haar op en nodigde haar uit om de lunch. Ze heeft nooit moest kruipen voor een afspraak. toespraken Covering wereldleiders ‘na de Tweede Wereldoorlog aan de National Press Club was beperkt tot de mensen door een Club regel. Wanneer vrouwen uiteindelijk mochten naar de toespraken te horen, ze waren nog niet toegestaan om de sprekers vragen te stellen, hoewel de mannen mochten en had gevraagd, hoewel sommige van de vrouwen Pulitzer Prizes voorafgaande werk had gewonnen.Times verslaggever Maggie Hunter weigerde om terug te keren naar de club na het dekken van een toespraak op opdracht. Nan Robertson ’s artikel over de Unie Stock Yards, Chicago, werd voorgelezen anoniem door een hoogleraar, die vervolgens zei: ” Het zal komen als een verrassing voor u, misschien, dat de verslaggever is een meisje, ‘begon hij adders; verbazing in de gelederen.’ Ze had al haar zintuigen, niet alleen haar ogen, gebruikt om de geur en het gevoel van de over te brengen vleeshandel. Ze koos een moeilijk onderwerp, een offensief onderwerp. Haar beeldtaal was sterk genoeg om u opstand. The New York Times huurde Kathleen McLaughlin na tien jaar bij de Chicago Tribune, waarbij Hij deed een reeks op meiden, uitgaan zichzelf toe te passen voor het huishouden banen.

Einde van tenure track

In februari 2013, het papier gestopt aanbieden van levenslang posities voor de journalisten en redacteuren.

Ownership

The New York Times hoofdkwartier 620 Eighth Avenue

In 1896, Adolph Ochs kocht de New York Times, een geld-verliezende krant, en vormden de New York Times Company. De familie Ochs-Sulzberger, één van de krant dynastieën van de Verenigde Staten, heeft de eigenaar van The New York Times sinds die tijd. [16] Na de uitgever ging het publiek in de jaren 1960, de familie bleef om controle uit te oefenen door middel van de eigendom van de overgrote meerderheid van klasse B aandelen met stemrecht . Klasse A aandeelhouders zijn toegestaan beperkende stemrecht terwijl klasse B aandeelhouders mogen geopend stemrecht.

De Ochs-Sulzberger familie vertrouwen controleert ongeveer 88 procent van de aandelen van klasse B. Elke wijziging van de dual-class structuur moet worden geratificeerd door zes van de acht bestuurders die in het bestuur van de Ochs-Sulzberger familie vertrouwen zitten. De bestuursleden Trust Daniel H. Cohen, James M. Cohen, Lynn G. Dolnick, Susan W. Dryfoos, Michael Golden, Eric MA Lax, Arthur O. Sulzberger, Jr. en Cathy J. Sulzberger.

Turner CatLedge , de top redacteur bij The New York Times 1952-1968, wilde de eigendom invloed te verbergen. Arthur Sulzberger routinematig schreef memo aan zijn uitgever, elk met suggesties, instructies, klachten, en orders. Wanneer CatLedge deze memo zou krijgen zou hij de identiteit van de uitgever alvorens ze aan zijn ondergeschikten te wissen. CatLedge dacht dat als hij verwijderd, de naam van de uitgever van de memo’s zou journalisten te beschermen tegen onder druk gezet voelen door de eigenaar.

Carlos Slim leningen en investeringen

Op 20 januari 2009 heeft de New York Times meldde dat Carlos Slim, de Mexicaanse telecommunicatie magnaat en ’s werelds tweede rijkste persoon, leende hij $ 250.000.000 “te helpen de krant bedrijf financiert haar activiteiten”. Sindsdien Slim heeft extra investeringen in Times voorraad gemaakt;

Met ingang van 6 oktober 2011 , volgens Reuters, was zijn positie geschat op meer dan 8,1% van de Class A-aandelen.

Dual-klasse aandelen

Dual-class structuren gevangen op in het midden van de 20e eeuw als families zoals de Grahams van The Washington Post Company getracht de toegang tot openbare meerwaarde zonder de controle te verliezen. Dow Jones & Co., de uitgever van The Wall Street Journal, had een soortgelijke structuur en werd gecontroleerd door de familie Bancroft, maar werd later gekocht door News Corporation in 2007, die zelf wordt gecontroleerd door Rupert Murdoch en zijn familie door middel van een soortgelijke dual-class structuur.

Content

Secties

De krant is georganiseerd in drie afdelingen, met inbegrip van het tijdschrift.

  1. Nieuws: Inclusief International, National, Washington, Bedrijfsleven, Techniek, Wetenschap, Gezondheid, Sport, The Metro Section, onderwijs, weer, en Doodsbrieven.
  2. Advies: Inclusief Hoofdartikelen, Op-Eds en Brieven aan de Editor .
  3. Kenmerken: Inclusief Arts, films, theater, reizen, NYC Guide, Dining & Wine, Huis & Tuin, Mode & Stijl, kruiswoordraadsel, The New York Times Book Review, T: The New York Times Style Magazine, The New York Times Magazine, en zondag Review.

Sommige delen, zoals Metro, zijn alleen te vinden in de edities van het papier verspreid in de New York-New Jersey-Connecticut Tri-State Area en niet in de nationale of Washington, DC edities. Afgezien van een wekelijks roundup van herdrukken van redactionele cartoons uit andere kranten, heeft The New York Times geen eigen personeel redactie cartoonist, noch voorzien van een comics pagina of zondag comics sectie. In september 2008, The New York Times aangekondigd dat het zou combineren bepaalde secties effectieve 6 oktober 2008, in een oplage gedrukt in de New York grootstedelijk gebied. De veranderingen vouwde de Metro sectie in de belangrijkste International / Nationaal nieuws sectie en gecombineerd Sports and Business (behalve op zaterdag tot en met maandag, wanneer Sport wordt nog gedrukt als een standalone sectie). Deze verandering omvatte ook nadat de naam van de sectie Metro worden genoemd New York buiten de Tri-State Area. Het persen gebruikt door The New York Times laten vier secties tegelijkertijd te drukken; als het papier had opgenomen meer dan vier secties alle dagen behalve op zaterdag, had de secties afzonderlijk in een vroeg oplage worden gedrukt en samen verzameld. De veranderingen zullen toestaan dat The New York Times te drukken in vier secties van maandag tot woensdag, in aanvulling op de zaterdag. The New York Times ‘aankondiging verklaarde dat het aantal nieuwspagina’s en werknemer posities ongewijzigd blijven, met het papier te realiseren kostenbesparingen door het snijden van overuren kosten. Volgens Russ Stanton, uitgever van de Los Angeles Times , een concurrent, de newsroom van The New York Times is twee keer de grootte van de Los Angeles Times, die op dit moment heeft een newsroom van 600. In maart 2014, Vanessa Friedman werd uitgeroepen tot de “fashion director en chief fashion criticus” van de New York Times.

Style

Wanneer wordt verwezen naar mensen, The New York Times maakt gebruik van het algemeen honorifics , eerder dan onopgesmukte laatste namen (behalve in de sportpagina’s, Book Review en Magazine). Het bleef met een acht-kolom formaat tot september 1976 jaar na andere kranten waren overgestapt op zes, en het was een van de laatste kranten te nemen kleur fotografie, met de eerste kleurenfoto op de voorpagina verschijnt op 16 oktober, 1997. Bij het ontbreken van een grote kop, wordt de dag van de belangrijkste verhaal over het algemeen in de kolom rechts boven, op de hoofdpagina. De lettertypes gebruikt voor de krantenkoppen zijn op maat variaties van Cheltenham. De lopende tekst is vastgesteld op 8,7 punt Imperial.

Deelnemen aan een rooster van de andere grote Amerikaanse kranten in de laatste tien jaar, met inbegrip van USA Today, The Wall Street Journal en The Washington Post, The New York Times kondigde op 18 juli 2006, dat het zou worden het verkleinen van de breedte van het papier door zes inch. In een tijdperk van slinkende circulatie en belangrijke reclame-inkomsten verliezen voor de meeste afdrukken versies van Amerikaanse kranten, de verhuizing, die zou resulteren in een 5 procent reductie in de berichtgeving, zou een doel besparing van $ 12.000.000 per jaar hebben voor het papier. De verandering van de traditionele 54 inch (1,4 m) broadsheet stijl aan een meer compacte 48-inch web breedte (12-inch pagina breedte) werd in memo’s aangepakt door zowel Executive Editor Bill Keller en The New York Times Voorzitter Scott Heekin-Canedy aan het personeel. Keller verdedigde de “meer reader-friendly” move aangeeft dat in het uitsnijden van de “slappe of overbodige proza in langere stukken” de verlaging zou maken voor een betere papieren. Ook Keller confronteerde de uitdagingen van die nieuws met “minder ruimte” door het voorstellen van meer “rigoureuze bewerking” en beloofde een voortdurende inzet voor “hard-hitting, baanbrekende journalistiek”. De officiële verandering in werking getreden op 6 augustus , 2007.

The New York Times afgedrukt display advertentie op de eerste pagina op 6 januari 2009, het breken van de traditie op het papier. De reclame voor CBS was in kleur en was de gehele breedte van de pagina. [58] De krant beloofd zou plaatsen eerste paginagrote advertenties alleen op de onderste helft van de pagina.

In augustus 2014, The New York Times besloten om hun gebruik van de term “marteling” in verhalen over harde ondervragingen te verhogen, het verschuiven van hun vorige beschrijving van de verhoren als “hard” of “brutale”.

Het papier handhaaft een strikte godslastering beleid; bijvoorbeeld een 2007 beoordeling van een concert van punk bank Fucked Up volledig vermeden vermelding van de naam van de groep.

Reputatie en awards

De New York Times heeft banden opgericht regionaal met 16 bureaus in de regio New York, op nationaal niveau, met 11 bureaus in de VS, en wereldwijd, met 26 buitenlands nieuws bureaus.

De New York Times heeft 114 Pulitzer Prizes, won meer dan elke andere krant. De prijs wordt toegekend voor excellentie in de journalistiek in een aantal categorieën.

Het heeft ook won vier Peabody Awards, waaronder een persoonlijke voor Jack Gould in 1956.

Aanwezigheid Web

De New York Times heeft gehad aanwezigheid op het web sinds 1996, en is gerangschikt een van de top websites. Toegang tot een aantal artikelen vereist registratie, hoewel dit kan worden omzeild in sommige gevallen door Times RSS -feeds. De website had 555 miljoen pageviews in maart 2005 De domeinnaam nytimes.com aangetrokken ten minste 146 miljoen bezoekers per jaar in 2008 volgens een Compete.com studie. The New York Times website scoort 59 van het aantal unieke bezoekers, met meer dan 20 miljoen unieke bezoekers maart 2009 waardoor het de meest bezochte krant site met meer dan twee keer het aantal unieke bezoekers als de volgende meest populaire site. Ook, zoals mei 2009, nytimes.com produceerde 22 van de 50 meest populaire krant blogs.

In september 2005 heeft het papier besloten abonnement-gebaseerde dienst voor de dagelijkse columns beginnen in een programma bekend als TimesSelect, die veel eerder vrij kolommen omvatte. Tot wordt stopgezet twee jaar later, TimesSelect kosten $ 7,95 per maand of $ 49,95 per jaar, hoewel het gratis was voor print exemplaar abonnees en universitaire studenten en docenten. Om deze kosten te vermijden, bloggers vaak reposted TimesSelect materiaal, en ten minste een site eenmaal samengesteld schakels van herdrukt materiaal. Op 17 september 2007, The New York Times aangekondigd dat het zou stoppen met het opladen voor de toegang tot delen van haar website, effectief om middernacht de volgende dag, als gevolg van een groeiende uitzicht in de industrie dat de abonnementskosten niet kunnen opwegen tegen de mogelijke advertentie-inkomsten van de toegenomen verkeer op een gratis site. In aanvulling op de opening bijna de hele site aan alle lezers, The New York Times het nieuws archief van 1987 tot de aanwezig zijn gratis beschikbaar, evenals die 1851-1922, die in het publieke domein. De toegang tot de sectie Premium Crosswords blijft ofwel levering aan huis of een abonnement voor $ 6,95 per maand of $ 39,95 vereisen per jaar. Times columnisten waaronder Nicholas Kristof en Thomas Friedman had bekritiseerd TimesSelect, met Friedman gaat zo ver om te zeggen: “Ik haat het.Het spijt me enorm, omdat het sneed me af van veel, heel veel mensen, vooral omdat ik een heleboel mensen het lezen van mij in het buitenland, zoals in India Ik voel me helemaal afgesneden van mijn publiek. ”

De New York Times is beschikbaar op de iPhone en iPod Touch die in 2008, in 2010 en op de iPad mobiele apparaten Het was ook de eerste krant om een te bieden video game als onderdeel van haar redactionele inhoud, Eten Import Folly door Persuasive Games. In 2010, The New York Times redacteuren samen met studenten en docenten van de New York University ’s Studio 20 Journalistiek Masters -programma te starten en te produceren The Local East Village, een hyperlocal blog ontworpen om nieuws te bieden door, voor en over de inwoners van de East Village. Dat zelfde jaar, reCAPTCHA geholpen om oude edities van het digitaliseren van The New York Times.

In 2012, The New York Times introduceerde een Chineestalige nieuwssite, cn.nytimes.com, met inhoud die door medewerkers, gevestigd in Shanghai , Beijing en Hong Kong, hoewel de server buiten China werd geplaatst om de censuur te voorkomen. Op 15 oktober, The New York Times heeft aangekondigd dat het een Portugese-taal nieuwssite werd het toevoegen van volgend jaar. In maart 2013, The New York Times en de National Film Board of Canada een samenwerkingsverband aangekondigd getiteld Een korte geschiedenis van de Highrise, die vier korte documentaires zal creëren voor het internet over het leven in hoogbouw, als onderdeel van de NFB’s Highrise project, met behulp van beelden van de krant foto archief voor de eerste drie films, en door de gebruiker voorgelegd beelden voor de laatste film. De derde project in de serie, “Een korte geschiedenis van de Highrise,” won een Peabody Award in 2013.

Vallende gedrukte reclame-inkomsten en projecties van voortdurende daling resulteerde in een paywall wordt ingesteld in 2011, als een bescheiden succes beschouwd na het vergaren van enkele honderdduizenden abonnementen en ongeveer $ 100 miljoen in omzet als van maart 2012. De paywall werd aangekondigd op 17 maart, 2011, dat begint op 28 maart 2011 (17 maart 2011 voor Canada), zou het frequente lezers vragen voor de toegang tot de online content. Lezers in staat zou zijn om toegang te krijgen tot 20 artikelen per maand kosteloos. (Hoewel begin in april 2012, het aantal vrije-toegang artikelen werd gehalveerd tot slechts 10 artikelen per maand.) Een lezer die wilde meer toegang zou moeten betalen voor een digitaal abonnement. Dit plan zou vrije toegang voor occasionele lezers, maar produceren opbrengst van “zware” lezers. Digitale abonnementen bekijken van vier weken variëren van $ 15 tot $ 35, afhankelijk van de gekozen periodiek abonnees promoties pakket met vier weken volledig digitale toegang voor zo laag als 99 ¢. Abonnees van het papier gedrukte editie krijgt volledige toegang zonder extra kosten. Bepaalde inhoud, zoals de voorpagina en rubriek fronten blijft gratis, evenals de Top News pagina op mobiele apps. In januari 2013, de Times ‘public editor Margaret Sullivan aangekondigd dat voor de eerste keer in vele decennia, het papier genereerde meer inkomsten door middel van abonnementen dan door middel van reclame.

Online content is beschikbaar via een gedoseerde paywall begonnen in 2011. De eerste tien artikelen per maand vrij zijn om te lezen, terwijl de extra artikelen vereisen een abonnement. De website van de krant werd gehackt op 29 augustus 2013 door de Syrische Elektronische Leger , een hack groep die de regering van de Syrische president ondersteunt Bashar al-Assad. De SEA in geslaagd om het papier te dringen domeinnaam registrar, Melbourne IT, en veranderen DNS records voor de Times, om sommige van haar websites buiten dienst voor uren.

Mobile aanwezigheid

The Times Reader is een digitale versie van The New York Times. Het werd opgericht via een samenwerking tussen de krant en Microsoft . Times Reader neemt de beginselen van de afdruk journalistiek en past deze toe op de techniek van online rapportage. Times Reader maakt gebruik van een reeks technologieën ontwikkeld door Microsoft en de Windows Presentation Foundation team. Het werd aangekondigd in Seattle in april 2006 door Arthur Ochs Sulzberger Jr., Bill Gates, en Tom Bodkin. In 2009 heeft de Times Reader 2.0 werd herschreven in Adobe AIR. In december 2013, de krant aangekondigd dat de Times Reader app zou worden stopgezet op 6 januari 2014 aandringen lezers van de app in plaats daarvan beginnen met het gebruik van de abonnement-only ” Today’s Paper “app.

In 2008, The New York Times creëerde een app voor de Phone en iPod touch, die gebruikers in staat stelde om artikelen te downloaden op hun mobiele apparaat zodat ze de krant lezen, zelfs als ze niet in staat om een signaal te ontvangen waren. In april 2010, The New York Times aangekondigd dat het zal beginnen met het publiceren van de dagelijkse content via een iPad app. Met ingang van oktober 2010 , The New York Times iPad app is ad-ondersteund en beschikbaar voor gratis, zonder een betaald abonnement, maar vertaald in een abonnement gebaseerde model in 2011.

In 2010, de krant lanceerde ook een App voor Android smartphones.

Moscow

Communicatie met zijn Russische lezers is een speciaal project van The New York Times in februari 2008 gelanceerd, geleid door Clifford J. Levy. Sommige Times artikelen over het brede spectrum van politieke en sociale thema’s in Rusland worden vertaald in het Russisch en ter attentie van bloggers van Rusland in aangeboden The New York Times community blog. Daarna, geselecteerd reacties van de Russische bloggers worden vertaald in Engels en gepubliceerd in The New York Times website onder opmerkingen van Engels lezers.

Reporter middelen

De website van de “Newsroom Navigator” verzamelt online bronnen voor gebruik door journalisten en redacteuren. Het wordt onderhouden door Rich Meislin. Verdere specifieke collecties zijn beschikbaar om de onderwerpen van het bedrijfsleven, de politiek en de gezondheid te dekken. In 1998, Meislin was editor-in- hoofd van de elektronische media bij de krant.

Onderbrekingen

Wegens vakantie, werden er geen edities gedrukt op 23 november 1851; 2 januari 1852; 4 juli 1852; 2 januari 1853; 1 januari 1854.

Vanwege stakingen , de reguliere editie van The New York Times werd niet afgedrukt in de volgende periodes:

  • 9 december 1962 tot 31 maart 1963. Alleen een westerse editie werd afgedrukt vanwege de 1962-63 New York City krant staking .
  • 17 september 1965 tot 10 oktober 1965. Een internationale editie werd gedrukt, en een weekend editie plaats van de zaterdag en zondag kranten.
  • 10 augustus 1978 tot 5 november 1978. Een multi-unie staking stilgelegd de drie grote kranten New York City. Geen edities van The New York Times werden gedrukt. Twee maanden in de staking, een parodie op The New York Times noemde Not The New York Times werd gegeven in New York, met de medewerkers zoals Carl Bernstein, Christopher Cerf, Tony Hendra en George Plimpton.

Dekking kwesties

Politieke overtuiging totale

Volgens een enquête van 2007 door conservatieve-leunen Rasmussen Reports van de publieke perceptie van de grote media, 40% zag het papier als het hebben van een liberale inslag, 20% geen politieke inslag en 11% geloven dat het een conservatieve inslag. In december 2004, een Universiteit van Californië, Los Angeles studie van de voormalige kameraden van een conservatieve denktank gaf The New York Times een score van 63,5 op een 100-puntsschaal, waarbij 0 meest conservatieve en 100 meest liberale. Speciaal verslag, een avondprogramma op Fox News, relatief, kreeg 39,7. De geldigheid van het onderzoek is in twijfel getrokken door organisaties, waaronder de liberale media “waakhond” groep Media Matters for America. In medio 2004, dan is de krant publiek editor ( ombudsman ), Daniel Okrent, schreef een opiniestuk , waarin hij zei dat The New York Times had een liberale bias in de berichtgeving van bepaalde maatschappelijke kwesties zoals abortus en het toestaan van het homohuwelijk . Hij verklaarde dat deze bias weerspiegelde de krant kosmopolitisme, die van nature ontstaan uit zijn wortels als een woonplaats paper van New York City. Okrent heb uitvoerig over de kwestie van de bias in de dekking van de andere ‘harde nieuws “, zoals fiscaal beleid, buitenlands beleid, of de burgerlijke vrijheden geen commentaar geven. De New York Times heeft niet onderschreven een Republikein voor president sinds Dwight D. Eisenhower in 1956; sinds dat jaar het elke Democratische nominee heeft onderschreven; hoewel het wel onderschrijven zittende Republikeinse burgemeesters van New York Rudy Giuliani in 1997 en Michael Bloomberg in 2005 en 2009 respectievelijk.

The Huffington Post bekritiseerde The New York Times voor de dekking van buitenlandse leiders door middel van profielen. Het haalde een gloeiende verslag voor de Italiaanse premier Mario Monti versus een afwijzend rapport over Ecuadoraanse president Rafael Correa, ondanks het feit dat de twee mannen hebben vergelijkbare achtergrond in het krijgen van promovendi in de economie van de Amerikaanse scholen.

Oorlog in Irak

Een jaar na de oorlog begon de krant beweerde dat sommige van zijn artikelen die niet zo streng was geweest als ze had moeten zijn, en waren onvoldoende gekwalificeerd, vaak overdreven afhankelijk van informatie van Iraakse ballingen verlangen verandering van regime. Reporter Judith Miller pensioen na kritiek dat haar rapportage van de aanloop naar de oorlog in Irak was feitelijk onjuist en al te gunstig voor de regering-Bush positie, waarvoor The New York Times later verontschuldigde. Een van Miller’s primaire bronnen was Ahmed Chalabi een Iraakse expat die naar Irak terug na de Amerikaanse invasie en hield een aantal gouvernementele posities culminerend in waarnemend minister van olie en vice-premier van mei 2005 tot mei 2006.

Israëlisch-Palestijns conflict

Een onderzoek uit 2003 in The Harvard International Journal of Press / politiek geconcludeerd dat The New York Times rapportage was gunstiger voor de Israëli’s dan aan de Palestijnen.

Voor de dekking van het Israëlisch-Palestijnse conflict , sommigen hebben beweerd dat het papier is pro-Palestijns, anderen is het pro-Israël. The Israel Lobby and US Foreign Policy, door politieke wetenschappen professoren John Mearsheimer en Stephen Walt, beweert dat The New York Times bekritiseert soms Israëlische beleid, maar is niet evenwichtig en is over het algemeen pro-Israël. Aan de andere kant, het Simon Wiesenthal Center heeft kritiek geuit op de New York Times voor afdrukken cartoons over het Israëlisch- Palestijnse conflict die werden beweerde te zijn antisemitische.

Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft een voorstel ingediend om een artikel voor de krant op grond van gebrek aan objectiviteit te schrijven afgewezen. Een stuk waarin Thomas Friedman zei dat lof aan Netanyahu uitgereikt tijdens een toespraak op het congres was “betaald door de Israël-lobby” ontlokte een verontschuldiging en verduidelijking van de schrijver.

The New York Times ‘public editor Clark Hoyt in zijn 10 januari 2009, column concludeerde: “Hoewel de meest luidruchtige supporters van Israël en de Palestijnen niet mee eens, ik denk dat The New York Times, grotendeels uitgesloten van het slagveld en rapportage te midden van de chaos van de oorlog, heeft zijn best gedaan om een eerlijke, evenwichtige en complete werk te doen en is grotendeels geslaagd ”

De controverse werd op de voorgrond gebracht in 2014 toen de New York Times werd gedwongen om feitelijke fouten in een opiniestuk stuk bekritiseren Israëlische premier, Benjamin Netanyahu toegeven.

Balkan en anti-Servische vooringenomenheid

Voormalig New York Times journalist Daniel Simpson heeft vertekening van de krant bekritiseerde in het vertegenwoordigen van oorlogen in Joegoslavië in de jaren 1990. Hij was vooral kritiek op de anti-Servische vooringenomenheid van het papier, en heeft een boek gepubliceerd Een Rough Guide to the Dark Side: of waarom ik mijn werk bij de New York Times, stoppen te krijgen mezelf vermengd met gangsters Balkan waarin hij legde de relevante kwesties. Hij beweerde ook dat hij werd gevraagd te rapporteren over de vermeende massavernietigingswapens handel van de Serviërs met Irak, die bleek vals te zijn, terwijl zijn pogingen om meer neutrale rapportage werden verworpen.

World War II

Op 14 november 2001, in The New York Times ‘150ste verjaardag probleem, voormalig hoofdredacteur Max Frankel schreef dat voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog, de Times had een consistent beleid om rapporten op te minimaliseren onderhouden de Holocaust in hun nieuwspagina’s. Laurel Leff , associate professor journalistiek aan Northeastern University, concludeerde dat de krant het had gebagatelliseerd Derde Rijk targeting van Joden voor genocide . Haar 2005 boek Begraven door de Times documenteert de NYT neiging voor, tijdens en na de Tweede Wereldoorlog tot diep plaatsen in de dagelijkse edities van de nieuwsberichten over de voortdurende vervolging en uitroeiing van de Joden, terwijl verduistert in die verhalen de speciale effecten van de nazi’s ‘ misdaden op joden in het bijzonder. Leff schrijft dit gebrek in een deel van de complexe persoonlijke en politieke opvattingen van de joodse uitgever van de krant, Arthur Sulzberger Hays, met betrekking tot joods , antisemitisme en zionisme.

Tijdens de oorlog, New York Times journalist William L. Laurence was “op de loonlijst van de Afdeling van de Oorlog “.

Ethiek incidenten

Het niet melden hongersnood in Oekraïne

The Times is bekritiseerd voor het werk van de verslaggever Walter Duranty , die als zijn Moskou bureauchef geserveerd van 1922 tot 1936. Duranty schreef een serie verhalen in 1931 op de Sovjet-Unie en won een Pulitzer Prize voor zijn werk in die tijd; echter, heeft hij bekritiseerd voor zijn ontkenning van wijdverbreide honger, in het bijzonder de Oekraïense hongersnood in de jaren 1930. In 2003, na de Pulitzer raad begon een hernieuwde onderzoek, de Times huurde Mark von Hagen , hoogleraar van de Russische geschiedenis aan de Universiteit van Columbia, op Duranty werk te herzien. Von Hagen gevonden rapporten Duranty om onevenwichtig en onkritisch te zijn, en dat ze gaven veel te vaak stem aan stalinistische propaganda. In reacties op de pers verklaarde hij, “Omwille van de eer The New York Times ‘, moeten ze de hoofdprijs weg te nemen.”

Plagiaat

In mei 2003, Times verslaggever Jayson Blair werd gedwongen af te treden uit de krant nadat hij was betrapt plagiaat en fabriceren van elementen van zijn verhalen. Sommige critici betoogd dat ras Blair was een belangrijke factor in zijn personeelswerving en in The New York Times ‘aanvankelijke terughoudendheid om hem te ontslaan.

Duke University lacrosse geval

De krant werd bekritiseerd voor een groot deel de rapportage versie van de gebeurtenissen in 2006 de openbare aanklagers ‘ Duke lacrosse geval. Suzanne Smalley van Newsweek kritiek op de krant voor zijn “goedgelovig” dekking van de beschuldigingen van verkrachting tegen de Duke University . lacrosse spelers Stuart Taylor, Jr. en KC Johnson, in hun boek tot Gebleken Onschuldig: politieke correctheid en de schandelijke onrechtvaardigheden van de hertog Lacrosse verkrachting zaak , schrijven: aan het hoofd van de schuld vermoeden pack, The New York Times wedijverden in een race naar de journalistieke bodem met trash-TV talkshows.

Citaten uit de context

In februari 2009, een Village Voice muziek blogger beschuldigde de krant van het gebruik van “chintzy, ad hominem beschuldigingen” in een artikel over de Britse Tamil muziek kunstenaar MIA over haar activisme tegen het conflict Singalese-Tamil in Sri Lanka. MIA kritiek op het papier in januari 2010 na een reis stuk beoordeeld post-conflict in Sri Lanka de “# 1 plek om te gaan in 2010”. In juni 2010, The New York Times Magazine publiceerde een correctie op de cover artikel van MIA, erkennen dat het interview door de huidige W redacteur en dan- Times Magazine inzender Lynn Hirschberg bevatte een recontextualisering van twee offertes. In reactie op het stuk, MIA uitgezonden Hirschberg telefoonnummer en geheime geluidsopnamen uit de interview via haar Twitter en de website.

Vertraagde publicatie van 2005 NSA warrantless surveillance verhaal

De New York Times is bekritiseerd voor de 13-maanden vertraging van het verhaal december 2005 het openbaren van de Amerikaanse National Security Agency warrantless surveillance programma. Ex-NSA ambtenaren blies de fluit op het programma om journalisten James Risen en Eric Lichtblau , die presenteerde een onderzoekende artikel van de krant in november 2004, weken voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen . Neem contact op met oud-agentschap ambtenaren begonnen met de vorige zomer.

Voormalig NYT hoofdredacteur Bill Keller besloten het stuk niet te melden nadat ze onder druk van de regering-Bush en wordt geadviseerd niet te doen door Times Washington bureauchef Philip Taubman . Keller verklaarde rationale van de stilte in een interview met de krant in 2013, onder vermelding van “Drie jaar na 9/11, we, als land, nog steeds onder invloed van dat trauma, en wij, als een krant, waren niet immuun”.

In 2014, PBS Frontline geïnterviewd Risen en Lichtblau, die zei dat het plan van de krant was om het verhaal helemaal niet publiceren. “De redactie waren woedend op me, ‘Risen zei aan het programma. “Ze dachten dat ik was ongehoorzaam.” Risen schreef een boek over de massa onthullingen surveillance na de Times publicatie van het stuk af, en pas vrijgelaten nadat Risen vertelde hen dat hij het boek zou publiceren. Een andere verslaggever vertelde NPR dat de krant “vermeden ramp” door uiteindelijk de publicatie van het verhaal.